نظر سنجی
نظر شما درباره این سایت چیست
 
حاضرین در سایت
ما 3 مهمان آنلاین داریم
آمار بازدید کنندگان
mod_vvisit_counterامروز35
mod_vvisit_counterدیروز40
mod_vvisit_counterاین هفته298
mod_vvisit_counterهفته گذشته453
mod_vvisit_counterاین ماه1646
mod_vvisit_counterماه گذشته1660
mod_vvisit_counterکل بازدیدها119809

تصویر
برگزاری کارگاه ارزیابی استانداردهای بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار
شنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۰
به منظور توانمندسازی ارزیابان محیطی اداره حاکمیت بالینی کارگاه یک روزه « ارزیابی... ادامه مطلب...
تصویر
برگزاری کارگاه مدیریت پیش گیرانه خطر به روش FMEA
سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۰
کارگاه یک روزه «مدیریت پیش گیرانه خطر به روش FMEA » با سخنرانی سرکار خانم دکتر عبدی... ادامه مطلب...
تصویر
برگزاری کارگاه استانداردهای الزامی و اساسی ایمنی بیمار
دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۰
کارگاه استانداردهای الزامی و اساسی ایمنی بیمار با تلاش اداره حاکمیت بالینی در... ادامه مطلب...
تصویر
برگزاری کارگاه تدوین راهنمای بالینی
یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۰
با تلاش اداره حاکمیت بالینی و کمیته اقتصاد درمان و تجویز منطقی دارو و تجهیزات روز... ادامه مطلب...
چک لیست خودارزیابی (ممیزی) ایمنی بیمار
شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
چک لیست خودارزیابی (ممیزی)ایمنی بیمار  
اسلاید استانداردهای الزامی و اساسی منتخب ایمنی بیمار
دوشنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
اسلایدهای استانداردهای الزامی واساسی منتخب ایمنی بیمار  
فرمت گزارش خودارزیابی استانداردهای الزامی و اساسی منتخب ایمنی بیمار
دوشنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
فرمت گزارش خودارزیابی استانداردهای الزامی واساسی منتخب ایمنی بیمار  
اسلاید شاخص های ایمنی بیمار
یکشنبه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵
اسلاید شاخص های ایمنی بیمار  
ارسال گزارش تحلیل ریشه ای وقایع
یکشنبه, ۰۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۳
به منظور ارائه بازخورد و ارتقا اثربخشی RCA های انجام شده در مراکز درمانی،گزارشات... ادامه مطلب...
لینکهای مهم
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
جستجو
اوقات شرعی

بیشتر بدانیم

تاریخچه حاکمیت بالینی :

اولین جنبش ارتقاء کیفیت خدمات سلامت در سال 1948 در انگلستان با تاسیس نظام سلامت ملی شروع شد. در دهه 1970 تحلیل گران و نظریه پردازان با شناخت اهمیت درک ارتباط میان ساختارها، فرایندها و پیامدها به تعریف مفهوم و ارتباط اجزای کیفیت پرداختند. از سال 1982، بتدریج مدیران پاسخگوی نتایج و برونداد خدمات شدند.

در سال 1983 گزارش گریفیث به عدم شفافیت در پاسخگویی در سطح محلی اشاره کرد که به کنار گذاشته شدن مدیریت درمان بر اساس توافق جمعی و انتصاب مدیر عمومی برای رهبری واحدهای مراقبت های سلامت انجامید. نقش کارکنان پزشکی درون گروههای درمانی مشخص گردید و این اقدام، عنصر پاسخگویی فردی برای خدمت ارایه شده را در نظام خدمات سلامت وارد نمود.

در اوایل دهه 1990، هنوز شواهد اندکی مبنی بر استفاده از فرصتها برای نهادینه ساختن مفهوم ارتقاء کیفیت در خدمات سلامت در سطح ساختاری، وجود داشت. در همین سال“ حاکمیت بالینی“ به عنوان لایحه ای ارائه می شود.

در سال 1999 سازمان ملی خدمات سلامت انگلستان تاسیس شد و مستقیماً به مساله کیفیت مراقبت سلامت پرداخت. دولت برای اولین بار مسوولیت قانونی امر کیفیت را عهده دار شد و نگرش حاکمیت فراگیر که پیش از این تنها در مورد امور مالی و بارکاری کاربرد داشت به عرصه ارایه کیفیت گسترش پیدا کرد. بدین ترتیب کیفیت به جای یک ضمیمه مطلوب به هدفی غالب تبدیل شد.