نظر سنجی
نظر شما درباره این سایت چیست
 
حاضرین در سایت
ما 11 مهمان آنلاین داریم
آمار بازدید کنندگان
mod_vvisit_counterامروز35
mod_vvisit_counterدیروز45
mod_vvisit_counterاین هفته371
mod_vvisit_counterهفته گذشته380
mod_vvisit_counterاین ماه1166
mod_vvisit_counterماه گذشته1736
mod_vvisit_counterکل بازدیدها122930

شرح وظایف کلی:

1-برگزاری کلاسهای آموزشی مبانی حاکمیت بالینی در بیمارستانهای شیراز و استان

2- بازدید و ارزیابی

3- برقراری جلسات دوره ای با دفتر ریاست دانشگاه ، معاون درمان ، مسئولان ادارات درمان، ریاست دانشگاه ، مدیریت بیمارستانها و مسئولان حاکمیت بالینی

4- ارتباط با وزارتخانه در خصوص برنامه های جدید و شرکت در کلاسهای آموزشی و جلسات مربوطه

شرح وظایف واحد آموزش:

- انجام نیاز سنجی های آموزشی از واحدهای زیر مجموعه در ارتباط با مقوله بهبود کیفیت

- طراحی برنامه آموزشی واحدهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتباط با مقوله بهبود کیفیت

- برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با بهبود کیفیت با توجه به نیاز سنجی های انجام شده

شرح وظایف واحد اجرایی:

- برنامه ریزی جهت استقرار معیارهای حاکمیت بالینی در واحدهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز

- کمک به واحدهای زیر مجموعه دانشگاه در جهت استقرار معیارهای حاکمیت بالینی

- نظارت بر اجرا و استقرار معیارهای حاکمیت بالینی در واحدهای زیر مجموعه دانشگاه

- حضور در کمیته های مختلف در دانشگاه و بیمارستانها

شرح و ظایف واحد ارتباطات و توسعه:

- به اشتراک گذاری عملکردهای نمونه و تجارب موفق در زمینه بهبود کیفیت و حاکمیت بالینی بین واحدهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز

- برنامه ریزی جهت برقراری ارتباط دو سویه با وزارت بهداشت

،دانشگاههای علوم پزشکی یا سازمانهای همسو در راستای موضوعات مرتبط با اهداف ستاد بهبود کیفیت

- به روز رسانی سایت حاکمیت بالینی دانشگاه

لینکهای مهم
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
جستجو
اوقات شرعی

بیشتر بدانیم

تاریخچه حاکمیت بالینی :

اولین جنبش ارتقاء کیفیت خدمات سلامت در سال 1948 در انگلستان با تاسیس نظام سلامت ملی شروع شد. در دهه 1970 تحلیل گران و نظریه پردازان با شناخت اهمیت درک ارتباط میان ساختارها، فرایندها و پیامدها به تعریف مفهوم و ارتباط اجزای کیفیت پرداختند. از سال 1982، بتدریج مدیران پاسخگوی نتایج و برونداد خدمات شدند.

در سال 1983 گزارش گریفیث به عدم شفافیت در پاسخگویی در سطح محلی اشاره کرد که به کنار گذاشته شدن مدیریت درمان بر اساس توافق جمعی و انتصاب مدیر عمومی برای رهبری واحدهای مراقبت های سلامت انجامید. نقش کارکنان پزشکی درون گروههای درمانی مشخص گردید و این اقدام، عنصر پاسخگویی فردی برای خدمت ارایه شده را در نظام خدمات سلامت وارد نمود.

در اوایل دهه 1990، هنوز شواهد اندکی مبنی بر استفاده از فرصتها برای نهادینه ساختن مفهوم ارتقاء کیفیت در خدمات سلامت در سطح ساختاری، وجود داشت. در همین سال“ حاکمیت بالینی“ به عنوان لایحه ای ارائه می شود.

در سال 1999 سازمان ملی خدمات سلامت انگلستان تاسیس شد و مستقیماً به مساله کیفیت مراقبت سلامت پرداخت. دولت برای اولین بار مسوولیت قانونی امر کیفیت را عهده دار شد و نگرش حاکمیت فراگیر که پیش از این تنها در مورد امور مالی و بارکاری کاربرد داشت به عرصه ارایه کیفیت گسترش پیدا کرد. بدین ترتیب کیفیت به جای یک ضمیمه مطلوب به هدفی غالب تبدیل شد.