نظر سنجی
نظر شما درباره این سایت چیست
 
حاضرین در سایت
ما 21 مهمان آنلاین داریم
آمار بازدید کنندگان
mod_vvisit_counterامروز2
mod_vvisit_counterدیروز42
mod_vvisit_counterاین هفته293
mod_vvisit_counterهفته گذشته380
mod_vvisit_counterاین ماه1088
mod_vvisit_counterماه گذشته1736
mod_vvisit_counterکل بازدیدها122852

دستورالعمل های ایمنی بیمار

دستورالعمل های بیمارستانی

بهداشت دست

تریاژ بیمارستانی

جراحی ایمنی

استاندارد تجهیزات بخش اورژانس 95

شناسایی بیمار

شاخص های اورژانس

استریلیزاسیون فوری

گایدلاین های ترخیص از اورژانس

تحویل صحیح بیمار

استانداردهای بخش لیبر و زایمان

تضمین صحت دارویی

احیای نوزادان

تلفیق دارویی

رفتار با کودکان و نوجوانان

پیش گیری از اتصالات نادرست کاتترها

حمل بهداشتی بار

پیش گیری از زخم فشاری

معاینه بهداشتی کارکنان پرتوکار

پیش گیری از سقوط بیمار

نگهداشت تجهیزات پزشکی

الگوریتم نحوه استقرار همووژیلانس

سامانه تریاژبیمارستانی 94

بازدید مدیریتی ایمنی

آئین نامه استاندارد دارویی بخش اورژانس ویرایش پنجم

تزریقات ایمن 91


ضوابط مدیریت اجرایی پسماند

نحوه تکمیل و ارائه اظهار نامه

بی خطرسازیپسماند عفونی و تیز و برنده

جمع آوری پسماندهای تیز و برنده پزشکی

پیوست شماره 1 ضوابط و روش‌هاي اجرايي مديریت پسماند

پیش گیری از زخم فشاری

الزامات اخذ رضايت آگاهانه(دستورالعمل سال 95)

داروهای با اسامی و اشکال مشابه(دستورالعمل سال 95)

patient safety leadership walk rounds

داروهای با هشداربالا(دستورالعمل سال 95)

دستورالعمل داروهای با هشدار بالا معاونت غذا و دارو

پیوست یک

پیوست 2

داروهای حیات بخش و ضروری (دستوالعمل سال 95)

لینکهای مهم
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
جستجو
اوقات شرعی

بیشتر بدانیم

تاریخچه حاکمیت بالینی :

اولین جنبش ارتقاء کیفیت خدمات سلامت در سال 1948 در انگلستان با تاسیس نظام سلامت ملی شروع شد. در دهه 1970 تحلیل گران و نظریه پردازان با شناخت اهمیت درک ارتباط میان ساختارها، فرایندها و پیامدها به تعریف مفهوم و ارتباط اجزای کیفیت پرداختند. از سال 1982، بتدریج مدیران پاسخگوی نتایج و برونداد خدمات شدند.

در سال 1983 گزارش گریفیث به عدم شفافیت در پاسخگویی در سطح محلی اشاره کرد که به کنار گذاشته شدن مدیریت درمان بر اساس توافق جمعی و انتصاب مدیر عمومی برای رهبری واحدهای مراقبت های سلامت انجامید. نقش کارکنان پزشکی درون گروههای درمانی مشخص گردید و این اقدام، عنصر پاسخگویی فردی برای خدمت ارایه شده را در نظام خدمات سلامت وارد نمود.

در اوایل دهه 1990، هنوز شواهد اندکی مبنی بر استفاده از فرصتها برای نهادینه ساختن مفهوم ارتقاء کیفیت در خدمات سلامت در سطح ساختاری، وجود داشت. در همین سال“ حاکمیت بالینی“ به عنوان لایحه ای ارائه می شود.

در سال 1999 سازمان ملی خدمات سلامت انگلستان تاسیس شد و مستقیماً به مساله کیفیت مراقبت سلامت پرداخت. دولت برای اولین بار مسوولیت قانونی امر کیفیت را عهده دار شد و نگرش حاکمیت فراگیر که پیش از این تنها در مورد امور مالی و بارکاری کاربرد داشت به عرصه ارایه کیفیت گسترش پیدا کرد. بدین ترتیب کیفیت به جای یک ضمیمه مطلوب به هدفی غالب تبدیل شد.