• 1400/07/21
  • - تعداد بازدید: 328
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اجرای طرح «سلامت یار» در بیمارستان نمازی با مشارکت سازمان هلال احمر

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

در نشستی با حضور مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شیراز و مسوولان بیمارستان نمازی، هماهنگی های لازم در خصوص اجرای طرح «سلامت یار» در بیمارستان نمازی انجام شد.


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مدیر اداری مالی معاونت درمان دانشگاه درباره طرح «سلامت یار» توضیح داد: این طرح در راستای کمک به واحد مددکاری مراکز درمانی و همراهی با بیماران سالمند، معلول، بیماران بدون همراه و بیماران با گویش محلی و نا آشنا با زبان فارسی اجرا می شود.

دکتر «حسین درویشی بهلولی» افزود: در این طرح داوطلبان سازمان هلال احمر با حضور در مرکز درمانی منتخب و بر اساس شرح وظایف مصوب این طرح و هماهنگی با واحد مددکاری مراکز درمانی و بیمارستان ها، به بیماران ارایه خدمت می کنند.


او با تاکید بر اینکه کمک های داوطلبانه تنها به ارایه کمک های مالی محدود نمی شود، گفت: افراد می توانند با اختصاص ساعاتی از روز به انجام فعالیت‌های داوطلبانه، در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

دکتر درویشی بهلولی با اعلام اینکه این طرح به صورت آزمایشی در بیمارستان نمازی انجام می شود، یادآور شد: میزان دسترسی و ارتباط بیمار و همراهان بیمار با داوطلب، افزایش کیفیت رسیدگی به چالش های بیماران و در نتیجه ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده به بیمار، از جمله نتایج موثر در اجرای طرح «سلامت یار» است.


رییس جمعیت هلال احمر شیراز نیز در این نشست با اشاره به اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر در شرایط همه گیری بیماری کووید 19 در زمینه های مختلفی از جمله طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، انجام تست PCR و واکسیناسیون علیه کرونا با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری داشته اند، اجرای طرح «سلامت یار» را از موارد موردنیاز و ضروری برای بیمارستان های شیراز دانست.

«محمدجواد رشیدی» در ادامه با بیان اینکه ظرفیت گسترده ای در جذب و سازماندهی سرمایه های انسانی داوطلب وجود دارد، ادامه داد: با اجرای این طرح، اقشار آسیب پذیر و بیماران، بیش از پیش مورد حمایت قرار می گیرند.


«علی سبحانی پور» مشاور رییس بیمارستان نمازی، «مریم الیاس پور» کارشناس مسوول واحد مددکاری معاونت درمان دانشگاه و «الهه استوار» مسوول مددکاری بیمارستان نمازی نیز در این نشست حضور داشتند./ ا.خسروجردی

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 48622
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید