• 1399/11/11
  • - تعداد بازدید: 145
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارایه 877 خدمت درمانی به بیماران در قالب طرح ملی مدیریت درمان سکته حاد قلبی از ابتدای امسال تاکنون در فارس

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 877 خدمت درمانی به بیماران استان فارس در قالب طرح ملی مدیریت درمان سکته حاد قلبی ارایه شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «اورنگ ایلامی» با اشاره به ضرورت انتقال به موقع بیماران سکته قلبی به مراکز درمانی افزود: زمان، نقش اصلی را در درمان بیماران دچار سکته حاد قلبی ایفا می کند، بنابراین بیماران با نشانه سکته حاد قلبی، ضمن پرهیز از خود درمانی، باید با اورژانس 115 تماس بگیرند تا به نزدیکترین مرکز برای اقدامات درمانی منتقل شوند.

او نشانه های سکته حاد قلبی را اغلب شامل درد احساس فشار و سنگینی قفسه سینه احساس تنگی نفس همراه با تعریق و حالت تهوع عنوان کرد و افزود: در این نشست، ضمن بررسی نیازهای انجام مداخلات اولیه در بیماران مبتلا به سکته حاد قلبی، بر تداوم ارایه خدمات با هماهنگی بخش های مختلف بیمارستانی تاکید شد.

او یادآور شد: بر اساس شیوه نامه این طرح، مدیریت شرایط بیمار، طی مدت 120 دقیقه از آغاز این نشانه ها تا مداخله پزشک، بسیاری از آسیب های بعدی را مهار می کند./ا.خسروجردی

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 36348
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید