• 1402/02/16
  • - تعداد بازدید: 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پیام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی ماما؛

ارتقای سلامت مادران باردار و نوزادان با تکیه بر توان مشاوره ای، آموزشی، مراقبتی، درمانگری و تحقیقاتی جامعه مامایی

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پیامی با تبریک فرارسیدن روز جهانی ماما، این روز را گرامی داشت.


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیان دکتر «مهرداد شریفی» ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه مامایی در تامین سلامتی مادران باردار و نوزادان، آمده است:

جامعه مامایی به عنوان یکی از بخش های مهم نظام سلامت به تکیه بر مهارت و دانش خود همواره نوید بخش حیات، نشاط و سلامت خانواده بوده و به ویژه با پیشرفت ها و خدمات ارزنده در راستای تامین سلامت مادر و کودک، مایه مباهات نظام سلامت به شمار می آیند.

سلامت مادران باردار و نوزادان در نظام سلامت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و فراهم کردن زمینه های ارایه خدمات استاندارد بهداشتی درمانی از اولویت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز محسوب می شود.

مجموعه سلامت فارس همواره با بهره گیری از تمامی امکانات و منابع و توان جامعه مامایی در راستای تامین، حفظ، ارتقای سلامت مادران باردار و نوزاد با اجرای سیاست‌ های ترویج زایمان طبیعی و کاهش زایمان غیر طبیعی، آموزش و فرهنگ‌ سازی برای زایمان طبیعی و آموزش ‌های فردی به مادر باردار و خانواده، برقراری نظام تضمین کیفیت مهارت آموزی و ارایه خدمات مراقبت بارداری و زایمان و نیز اقداماتی از جمله توسعه منظم و منسجم زایمان ‌های بدون درد، ارتقای کیفیت مراقبت ‌های بارداری در راستای فرزندآوری و زایمان طبیعی و تشویق خانواده ها به فرزندآوری در تلاش است.

اینجانب ضمن قدردانی از تمامی تلاش ها و همراهی های جامعه مامایی؛ فرا رسیدن روز جهانی ماما را به اساتید، دانشجویان رشته مامایی و سلامت باروری و ماماهای پرتلاش شاغل در استان فارس تبریک و تهنیت گفته و از درگاه خداوند منان توفیق روز افزون توأم با سلامتی برای این عزیزان خواستارم.



دکتر مهرداد شریفی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 78111
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید