• 1401/06/27
  • - تعداد بازدید: 208
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

اقدامات موثر مجموعه پویا و توانمند اورژانس، مایه مباهات و افتخار نظام سلامت فارس

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در پیامی فرا رسیدن روز اورژانس و فوریت های پزشکی را به کارکنان تلاشگر این عرصه تبریک گفت.


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» در این پیام ضمن تبریک فرا رسیدن بیشت و ششم شهریور، روز ملی اورژانس و فوریت های پزشکی به کارکنان این حوزه، از صبوری و همراهی خانواده های کارکنان این مجموعه که مخاطرات و دوری آنان را در کار مداوم و شبانه روزی پذیرفته اند نیز قدردانی کرد.

در متن پیام دکتر شریفی به این مناسبت آمده است:

به نام خدا

و منْ أحْیاها فکأنّما أحْیا النّاس جمیعًا
و هر کس نفسی را زنده کند گویا همه مردم را زنده کرده است. (سوره مائده آیه 32)

26 شهریور روز ملی اورژانس و فوریت های پزشکی را به همکاران گرامی که در کنار همه مسوولیت های خود، از آغاز همه گیری کرونا، وظیفه انتقال بیماران مبتلا به کووید19 را نیز بر عهده گرفته اند، تبریک می گویم.

بی شک با افزایش روند رو به رشد سوانح، حوادث و بلایا، امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به سطوح پیشرفته خدمات و مراقبت های پیش بیمارستانی، احساس می شود .

نقش اورژانس و مدیریت حوادث پیش بیمارستانی و خدمات شایسته مجموعه اورژانس فارس در شرایط و محیط های مختلف بیش از هر زمان دیگری نمایان بوده که این تلاش مایه آرامش و دلگرمی شهروندان است.

گرچه فرآیند نجات جان بیمار یک کارگروهی است، اما در این میان تلاشگران عرصه فوریت های پزشکی به عنوان نخستین کسانی که بر بالین مصدومان و نیازمندان دریافت خدمات درمانی اورژانسی حاضر می شوند، جایگاه بسیار مهم و در بیشتر مواقع به خصوص در سوانح، نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی دارند.

کارشناسان فوریت ‌های پزشکی با تلفیقی از سرعت، دقت و صبوری، خدمات اولیه را که نقش حیاتی و تعیین کننده‌ در بهبود وضعیت بیماران اورژانسی و سانحه‌ دیدگان حوادث دارد، به آنها ارائه می کنند.

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های بدون وقفه و شبانه روزی کارشناسان فوریت های پزشکی، پزشکان و کارکنان اورژانس در پایگاه های شهری و روستایی اورژانس، واحد دیسپچ، ستاد هدایت و EOC، فرا رسیدن بیست و ششم شهریور، سالروز تاسیس اورژانس کشور را که به نام روز ملی اورژانس و فوریت های پزشکی نامگذاری شده است، صمیمانه تبریک و تهنیت گفته و یاد و خاطره تمامی شهدای غیور مدافع سلامت و به ویژه شهدای مجموعه اورژانس کشور را گرامی می دارم.

از پروردگار منان، توفیق اعطای روزافزون نعمت خدمت به خلق را به ویژه در عرصه پر اهمیت سلامت، مسالت دارم.

دکتر مهرداد شریفی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 66659
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید