• 1400/01/17
  • - تعداد بازدید: 159
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ بیمارستان های مرجع کرونا در شیراز ارزیابی شدند

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

نشست مدیریت درمان بیماری کووید19 با حضور معاون و مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و روسای بیمارستان های مرجع کرونا با محور ارزیابی فعالیت های درمانی در دوران کرونا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون درمان دانشگاه با قدردانی از خدمات مراکز درمانی و بیمارستان های مرجع کرونا در ایام تعطیلات نوروز، افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در استان را نتیجه کاهش توجه عمومی نسبت به بیماری کووید 19 در روزهای اخیر دانست و بر اهمیت جدی گرفتن توصیه های بهداشتی تاکید کرد.


دکتر «اورنگ ایلامی» با تشریح نقشه درمانی مقابله با بیماری کرونا در موج جدید این همه گیری، بر ارایه خدمت به بیماران غیرکرونا نیز تاکید کرد و یادآور شد: شرایط کرونایی نباید وقفه و خللی در ارایه خدمات درمانی به دیگر بیماران ایجاد کند.

دکتر «مجید اکبرزاده»، مشاور معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست هم اندیشی با بیان آخرین مصوبات ستاد مدیریت کووید19 در دانشگاه، افزود: تمام ظرفیت تخت های بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی استان در راستای مقابله با بیماری کووید 19 در نظر گرفته شده است.

دکتر «فرشاد فلاحتی»، مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمان دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که از آماده باش بیمارستان‌ ها در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر لغو عمل های جراحی غیرضروری و اختصاص تمام ظرفیت های درمانی به بیماران مبتلا به کووید 19، هماهنگی های لازم در این خصوص و برنامه ریزی برای اعمال جراحی اورژانسی در بیمارستان‌ های دولتی و مراکز غیردولتی انجام شده است.

بررسی موضوعاتی نظیر توسعه بخش‌ها و تخت های بیمارستانی، وضعیت دستگاه های اکسیژن‌ ساز بیمارستان ها، بررسی شیوه ارایه خدمات، نحوه تریاژ و سطح بندی بیماران مبتلا، تامین نیروی انسانی موردنیاز مطالبات و وضعیت پرداختی کارکنان بیمارستان های مرجع کرونا از دیگر محورهای این نشست بود.


روسای بیمارستان های مرجع کرونا نیز در این نشست با ارایه گزارشی از روند خدمات رسانی به مبتلایان و مراجعان در این بحران، به بیان چالش های پیش رو برای مقابله با بیماری کووید 19 و انتظارات خود از مجموعه دانشگاه پرداختند./ ا.خسروجردی
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 39396
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید