• 1399/01/09
  • - تعداد بازدید: 245
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تاکنون به بیش از 5200 تماس تلفنی برای مشاوره در خصوص کرونا ویروس پاسخ داده شده است

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان:

با توجه به راه اندازی سامانه های تلفنی 1819 مرکز پایش مراقبت های درمانی معاونت درمان و 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره در خصوص ویروس کرونا، تاکنون به بیش از پنج هزار و 200 تماس تلفنی پاسخ داده شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان دانشگاه گفت: در راستای رفع ابهامات شهروندان در زمینه ویروس کرونا، کارشناسان سامانه تلفنی 1819 با داخلی صفر و همچنین سامانه 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز همچنان پاسخگوی پرسش های مردم در زمینه کروناویروس هستند.

دکتر «علی اکبری» افزود: کارشناسان مرکز پایش مراقبت های درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر روزه به صورت 24 ساعته در قالب سه نوبت کاری، پاسخگوی تماس ‌های مردم در ارتباط با بیماری کووید19هستند.

او با اشاره به کاهش تماس‌ های مردمی در روزهای اخیر نسبت به روزهای ابتدایی همگام با افزایش آگاهی مردم در زمینه کروناویروس گفت: در روزهای نخست بیشتر پرسش‌ ها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسش ها تخصصی ‌تر شده و شیوه‌ های درمان و ایزوله کردن را در بر می ‌گیرد.

دکتر اکبری اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در مواجهه با کروناویروس عنوان کرد و افزود: از شهروندان تقاضا می ‌شود برای پاسخگویی به پرسش ‌های خود در زمینه کروناویروس، تلفن اورژانس115 ویژه امدادرسانی به سوانح و فوریت ‌های پزشکی را اشغال نکنند./105

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 21842
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید