• 1400/04/21
  • - تعداد بازدید: 243
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تاکید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای ارایه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشستی با مدیران ستادی معاونت درمان دانشگاه، ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان، بر افزایش نظارت ها در حوزه های مختلف تاکید کرده و خواستار رصد دقیق الگوی بیماری و تدوین برنامه ریزی های لازم بر اساس آن شد.


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدامت بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «اورنگ ایلامی» با تاکید بر استفاده صحیح و بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود برای ارایه خدمات تشخیصی درمانی با کیفیت مطلوب در بیمارستان ها، از آماده باش کامل مراکز درمانی استان و راه اندازی مجدد بیمارستان پشتیبان شیراز خبر داد.

او افزود: بیمارستان پشتیبان شهید آیت الله دستغیب(ره) با هدف ارایه مراقبت‌ های پزشکی از بیماران کووید19 و پشتیبانی از بیمارستان های مرجع کرونا، وارد چرخه درمان شده است و بیماران سطح سه مبتلا به کووید19، برای دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان منتقل می ‌شوند.

دکتر ایلامی با اشاره به اینکه مرکز مدیریت و پایش اقدامات درمانی دانشگاه، مدیریت و هدایت بیماران مبتلا به کووید 19 نیازمند بستری استان را به نزدیکترین بیمارستان بر عهده دارند، یادآور شد: با برنامه ریزی و همراهی مراکز درمانی استان، تا کنون موردی از پذیرش نشدن بیماران مبتلا به کرونا گزارش نشده است.


معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: نحوه خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا و دیگر بیماران در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه به طور مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

عضو کمیته علمی کشوری کووید19، درباره علت افزایش سرعت انتقال بیماری از نواحی جنوبی به قسمت میانی و شمالی استان نسبت به پیک‌ پیشین، اعلام کرد: در روزهای اخیر در فارس شاهد افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا هستیم که نشان از قدرت انتشار بالای نوع جهش یافته این ویروس، موسوم به «کرونای دلتا پلاس» دارد.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه سرعت انتشار کرونای جهش یافته دلتا به مراتب بیشتر از گونه‌های پیشین است، از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان بیش از پیش و با حساسیت بیشتری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

آمادگی بیمارستان های معین کرونا برای بستری بیماران کرونایی

در ادامه این نشست، مشاور عالی معاون درمان با ارایه گزارشی از بیمارستان های معین کرونا، گفت: طی بازدیدهای روزانه و نشست با مسوولان بیمارستان‌های معین کرونا، نقاط قابل بهبود و قوت مراکز برای خدمات رسانی بهتر به بیماران مورد بررسی قرار گرفته تا بتوان خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه داد.


دکتر «مجید اکبرزاده» با توضیح اینکه بیمارستان‌های استان باید آمادگی افزایش ظرفیت‌های پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کووید 19 در صورت افزایش آمار ابتلا و بستری در روزهای آینده را داشته باشند، افزود: در حال حاضر دو هزار و 476 تخت عادی و 476 تخت ویژه بیمارستانی به بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص داده شده است.

او توصیه کرد: شهروندان در صورت ابتلا به علایم مشکوک به کرونا، به سرعت به نزدیکترین مراکز منتخب درمان سرپایی (16 ساعته) محل سکونت خود مراجعه کنند و در صورت تشخیص ارجاع به بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی ویژه کرونا، لازم است نسبت به مراجعه به موقع اقدام کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: مراجعه زودهنگام به پزشک خانواده در صورت شدید بودن علایم برای تشخیص بیماری کووید19 و پس از آن در صورت نیاز و بر اساس تشخیص پزشک مراجعه به بیمارستان ها، از مهمترین عوامل اثرگذار در درمان موفق بیماران محسوب می‌شود.


مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی نیز با اشاره به همراهی اساتید و گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فرآیند درمان بیماران مبتلا به کووید 19، یادآور شد: اساتید و پزشکان گروه های مختلف آموزشی در ویزیت و معاینه بیماران مبتلا به کرونا، همکاری مطلوبی با مجموعه دانشگاه دارند.

دکتر «فرشاد فلاحتی» خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تکیه بر وجود سرمایه های انسانی عظیم خود به عنوان یکی از مجموعه های دانشگاهی پیشگام در امر مقابله و مدیریت بحران کرونا در کشور مطرح است./ ا.خسروجردی

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 43844
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید