• 1398/05/16
  • - تعداد بازدید: 23
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان:

خدمتی نو برای توسعه جراحی های پیشرفته در شیراز؛ افتتاح مرکز لیزر اگزایمر درمانگاه شهید مطهری با حضور رییس دانشگاه

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان:

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مرکز لیزر اگزایمر درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهید مطهری افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علی بهادر» رییس دانشگاه علوم در این مراسم با تاکید بر اینکه مردم، شایسته دریافت بهترین و با کیفیت ترین خدمات هستند، گفت: خدمت رسانی به مراجعان در راستای اجرای پروژه های مختلف در مراکز درمانی، از جمله مهمترین افتخارات و اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز محسوب می شود.

دکتر «عبدالخالق کشاورزی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام به روز بودن دستگاه های خریداری شده، بر اهمیت آموزش تکنولوژی های جدید به دستیاران و فارغ التحصیلان، در کنار ارایه بهترین خدمات به بیماران تاکید کرد و از تلاش همه دست اندرکاران در تهیه و راه اندازی این دستگاه تقدیر کرد.
دکتر «حسین جمالی» از اساتید هیات علمی بخش چشم دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان این موضوع که دستگاه لیزر اگزایمر جدید از نوع Technolas Teno 317 Model 2 است که با مدل قدیمی قبلی قابل مقایسه نیست، گفت: این دستگاه بنا بر تایید تحقیقات علمی روز دنیا، با دارا بودن فرمول ها و نوموگرام های جمعیتی دقیق و پیشرفته، علاوه بر اصلاح عیوب انکساری از قبیل دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم، در کمک به درمان پیرچشمی نیز یکی از دستگاه های برتر موجود در دنیاست که بهترین نتایج عمل را ارائه کرده است.

او افزود: این دستگاه که طراحی بسیار هوشمندانه ای دارد، کوچکترین و سریعترین دستگاه لیزر اگزایمر دنیا محسوب می شود و علاوه بر هماهنگی فوق العاده با سیستم های دنبال کننده چشم، دارای تختی با طراحی بی نظیر است که مورد تایید مراجع علمی دنیا همچون CE و FDA قرار گرفته، این دستگاه موجبات راحتی بیماران را در حین انجام عمل فراهم می آورد و همچنین در همکاری هرچه بهتر بیمار، با تیم جراحی، نقش عمده ای ایفا می کند.
دکتر جمالی ادامه داد: مهمترین ویژگی این دستگاه را می توان سرعت و دقت فوق ‌العاده در انجام برش ها دانست و همین ویژگی سبب شده است تا صدمه به بافت های مجاور به صفر برسد.

این عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص ویژگی های دستگاه «فمتو سکند» گفت: این دستگاه می تواند تمام مراحل عمل کاتاراکت یا همان آب مروارید را انجام دهد و با قابلیت منحصر به فرد این دستگاه که آن را از دیگر موارد مشابه متمایز کرده است، اعمال جراحی آب مروارید با کیفیت بسیار خوب و کمترین عوارض بعد از عمل انجام می شود.

او این دستگاه فوق پیشرفته را یکی از بهترین دستگاه های موجود در دنیا برای اجرای برش های قرنیه عنوان کرد که با قابلیت های آن، طیف وسیعی از اعمال فوق تخصصی جراحی قرنیه چشم از قبیل اعمال جراحی کاتاراکت ( آب مروارید )، عمل های پیوند قرنیه، ایجاد برش در قرنیه برای جا گذاری رینگ و سایر موارد فوق تخصصی اعمال جراحی قرنیه را می توان انجام داد.

با افتتاح این مرکز انواع عمل های جراحی آب مروارید و رفع عیوب انکساری چشم، با دقت بالا با دستگاه لیزر اگزایمر تکنولاس و دستگاه فمتو سکند، از نوع ویکتوس در درمانگاه شهید مطهری شیراز، قابل انجام است.

در حاشیه برگزاری افتتاح مرکز لیزر اگزایمر درمانگاه شهید مطهری، دکتر «علی بهادر» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با جمعی از مراجعان دیدار کرد و به پرسش های آنان پاسخ داد./105

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 8671
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید