• 1398/05/02
  • - تعداد بازدید: 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان:

راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان:

مسوول برنامه پزشک خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز نظام ارجاع الکترونیک در این دانشگاه، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «کرم توانی» گفت: در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، پزشک خانواده و تیم سلامت، سلامت افراد و خانوارهای زیر پوشش خود را مدیریت می کنند و پس از ارجاع فرد به سطوح تخصصی، مسوولیت پیگیری اقدامات توصیه شده را نیز به عهده دارند.

او با بیان اینکه در حال حاضر سه سطح در نظام ارجاع در نظر گرفته شده است، افزود: خدمات سطح یک در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، سطح دوم شامل خدمات تخصصی در واحدهای سرپایی و بستری در کلینیک‌ های تخصصی و بیمارستان ها ارایه می شود و سطح سوم نیز شامل خدمات فوق تخصصی است.

مسوول برنامه پزشک خانواده معاونت بهداشت دانشگاه ادامه داد: هدف از نظام ارجاع این است که پزشک سطح یک بتواند همه خدمات مورد نیاز بیمار را ارائه داده و در صورت نیاز بیمار را به سطح بالاتر ارجاع دهد.

دکتر توانی اضافه کرد: اگر بیمار خود تصمیم بگیرد در خارج از نظام ارجاع به متخصص مراجعه کند، کل هزینه ها را باید آزاد پرداخت کند، بنابراین پزشکی که در مراکز ارائه خدمت سطح یک مستقر است، باید فرایند درمان بیمار را مدیریت کند و همین باعث می شود که بیماران خدمات بهتر را با هزینه کمتری دریافت کنند و از ارائه خدمات اضافی نیز جلوگیری می شود.

او ادامه داد: برنامه نظام ارجاع الکترونیک در بستر پرونده الکترونیک بیماران، تحول بزرگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شمار می ‌رود که با اجرای آن باعث مدیریت هزینه بیماران، جلوگیری از انجام خدمات اضافی و هدر رفتن منابع و همچنین استمرار خدمات و در نهایت تکمیل پرونده الکترونیک سلامت می شود که از سال های گذشته در کشور‌های پیشرفته اجرایی شده است.

مسوول برنامه پزشک خانواده دانشگاه گفت: با همکاری معاونت های بهداشت، درمان و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه، نظام ارجاع الکترونیک در مراکز روستایی شهرستان ممسنی و استهبان، راه اندازی شد.

دکتر توانی افزود: مسوولان کلینیک های تخصصی بیمارستان ولی عصر(عج) ممسنی و امام خمینی(ره) استهبان نیز آمادگی مشارکت خود در این برنامه اعلام کردند و مقرر شد با آموزش پزشکان، تمامی مراحل ارجاع و دریافت پاسخ، به صورت الکترونیک صورت پذیرد./105

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 8233
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید