• 1403/09/07
  • - تعداد بازدید: 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست مدیریت خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

شناسایی نیازهای آموزشی، نخستین گام در برنامه‌ریزی های استاندارد آموزشی

سرپرست مدیریت خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشستی با حضور جمعی از سوپروایزرهای آموزشی مراکز درمانی شیراز و شهرستان های فارس بر اهمیت نقش مراقبت‌های پرستاری و ارتقای سطح کیفی مهارت و دانش پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سرپرست مدیریت خدمات پرستاری دانشگاه با اشاره به تغییرات پرشتاب در تجهیزات و روش های مراقبتی حوزه پرستاری، گفت: امروزه پیشرفت و توسعه سازمان ها و موسسات در گرو علم و دانش بشری بوده و تغییرات پرشتاب در تجهیزات و روندهای مراقبتی، سبب شده که سازمان ها، آموزش با کیفیت را در دستورکار خود قرار دهند.

دکتر «زهرا جمشیدی» ادامه داد: رسالت مجموعه های بهداشتی درمانی، حفظ، تامین و اعتلای سلامت و کنترل، پیشگیری و درمان بیماری ها و حفظ جان بیماران است.

این مقام مسوول در دانشگاه توانمندسازی کادرپرستاری و حفظ ایمنی کارکنان و بیماران، از سوی تصمیم سازان را امری ضروری برشمرد و یادآور شد: ارتقای کیفیت مراقبت های پرستاری و خدمت رسانی به بیماران از جمله اهداف برنامه عملیاتی مدیریت پرستاری دانشگاه است.

دکتر جمشیدی از شناسایی نیازهای آموزشی به عنوان نخستین گام در برنامه‌ریزی های آموزشی یاد کرد و گفت: این امر موجب افزایش مشارکت فراگیران در طراحی برنامه‌های آموزشی و ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها می شود.

اهمیت آموزش کارکنان در زمان بحران، به کارگیری هوش مصنوعی در فرآیندهای آموزش، مراقبت و الکترونیکی سازی فرم ها، ویرایش و تدوین کتاب مهارت های عمومی بالینی پرستاری، بررسی و تدوین چک لیست ارزیابی اورژانس بیمارستان ها و بررسی نیازسنجی های آموزشی بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه از دیگر موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها
  • کد خبری : 113679
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید