• 1401/02/26
  • - تعداد بازدید: 127
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
گره گشایی از مسایل عمومی با آراستگی فعالان روابط عمومی به هنر هشتم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با گرامیداشت هفته ملی روابط عمومی، از مهم ترین اولویت های مجموعه روابط عمومی به توسعه اعتماد عمومی در جامعه اشاره کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهندس «ابوذر پاریزی» در این پیام با بیان اینکه امسال هفته ملی روابط عمومی با محوریت یکی از اشعار حضرت حافظ شیرازی گرامی داشته می شود، تلاش برای تحقق این شعار محوری را گامی به سوی نقش حیاتی فعالان روابط عمومی در حمایت از مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی دانست.

در متن این پیام آمده است:

چو غنچه گرچه فروبستگیست کار جهان تو همچو باد بهاری گره گشا می باش

امسال هفته ملی ارتباطات و روابط عمومی در ایران با محوریت این غزل زیبا از حضرت لسان الغیب، حافظ شیرازی گرامی داشته می شود که بر عرصه ای مهم از رسالت های محوری فعالان حوزه روابط عمومی تمرکز دارد.

گذشت بیش از دو سال از یک پاندمی جهانی و آنچه در ابعاد گسترده بر تمامی ساکنان کره زمین روا داشت، اکنون با کاهش نسبی آمارها و تضعیف این بیماری در سطح جهان، پیامدهایی را در بسیاری عرصه های اقتصادی، اجتماعی و به ویژه سلامت جوامع تحمیل کرده که بیش از همیشه ضرورت گره گشایی از مسایل عمومی را یادآور می شود و در این میان فعالان روابط عمومی به واسطه گستردگی تعامل با آحاد جامعه و با آراستگی به هنر هشتم، می توانند به موثرترین گونه ایفاگر این نقش حیاتی در حمایت از مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی خود باشند و با رویکردی جامع تر و اخلاق مدارانه تر، این حمایتگری سازنده می تواند از حیطه مخاطبان فراتر رفته و با نگاه به مسوولیت اجتماعی، حمایت از آحاد جامعه را در برگیرد.

بخش مهمی از این نقش آفرینی دست اندرکاران عرصه روابط عمومی و به ویژه در برهه کنونی می تواند گام برداشتن به سوی تقویت اعتماد عمومی جامعه، با تلاش به سوی ارتباط گیری موثر با مخاطبان بر محور «شفافیت» و «صداقت»، همچنین آگاهی موشکافانه از نیازهای حیاتی و حقیقی مخاطبان و مبنا قرار دادن «انسانیت» و «اخلاق مداری» در فعالیت ها و برنامه ها است. اما این امر محقق نمی شود جز با روزآمدسازی دانش فعالان این حوزه و تلاش برای ارتباط گیری موثر با مخاطبان با ترکیبی هوشمندانه از تکنولوژی های رسانه ای، دانش آکادمیک و تجربی و همچنین هنر تعامل که بی شک مهم ترین لازمه هر مجموعه روابط عمومی است.

در مجموعه مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز به واسطه گستردگی طیف مخاطبان به پهنه نه تنها خطه فارس، بلکه استان های جنوبی کشور، تلاش شده تا بر همین مبنا و ضمن گام برداشتن در مسیر انتقال شفاف و صادقانه خدمات و برنامه های حوزه بهداشت و درمان استان، با آگاهی از چالش ها و نیازهای عمومی در این زمینه، خدمات به شایسته ترین گونه ممکن به مردم عزیزمان ارائه شده و اعتماد عمومی نیز در این زمینه ارتقا یابد.

به مناسبت فرا رسیدن هفته روابط عمومی، بر خود می دانم از تلاش های همکاران محترم مجموعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جای جای استان، که به نحو فعالانه و صادقانه، همگام با اهداف سازمان و همراه با سلامت مردم، در کنار تمامی دشواری های فعالیت شبانه روزی در روابط عمومی حوزه سلامت، خدمت به جامعه را به نحو شایسته ای محقق ساخته اند، صمیمانه قدردانی کنم.

امیدوارم بتوانیم با پیگیری موثر مهم ترین اولویت های حوزه روابط عمومی را به ویژه در زمینه چارت تشکیلاتی و بودجه مستقل، شاهد ارتقای این مجموعه در سازمان باشیم.

ضمن امید به پایان این بحران که فروبستگی را بر جهانیان تحمیل کرد، امید است با مهر ایزدی و همت همگانی در مسیر ریشه کنی آن در آینده نزدیک، بتوانیم در عرصه تعالی اهداف والای حوزه روابط عمومی و گره گشایی از مسایل و چالش های جامعه، پرتوان گام برداریم.

مهندس ابوذر پاریزی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 60465
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید