• 1400/02/20
  • - تعداد بازدید: 223
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد؛ پیشگیری، همچنان بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: هنوز به طور قطعی مشخص نیست که تزریق واکسن کووید19 و درمان‌های دارویی که در حال حاضر برای بیماران بستری و مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار می گیرد، موجب ایمنی بلند مدت و دایمی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا خواهد شد و بهترین راه، همچنان پیشگیری است.


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «اورنگ ایلامی» در حاشیه این نشست مجازی با بیان این که تاکنون هیچ داروی موثر و علاج کننده برای درمان بیماری کووید 19 معرفی نشده است، گفت: اغلب داروهایی که در حال حاضر برای بیماران مبتلا به کروناویروس مورد استفاده قرار می گیرد، جنبه حمایتی دارند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه واکسن به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن موجب ایجاد برخی واکنش های ناخواسته و یا عوارض پس از تزریق می شود، تاکید کرد: باید در استفاده از واکسن ها توجه داشته باشیم که که فواید آنها در حفظ سلامت ما بسیار بیشتر از عوارض احتمالی و یا خطر انجام ندادن واکسیناسیون و ابتلا به بیماری است.


دکتر ایلامی با بیان اینکه سن مجاز تزریق واکسن کرونا، برای افراد بالای 18 سال است، گفت: هنوز خطرات احتمالی ناشی از تزریق واکسن کرونا بر روی کودکان و افراد زیر18 سال در دنیا مشخص نشده و تحقیقات و کارآزمایی های لازم، در حال انجام است.

این عضو کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر اینکه مدت زمان ایمنی بخشی تزریق واکسن کووید19 نیازمند مطالعات و تحقیقات بلند مدت است، افزود: با وجود آغاز واکسیناسیون کرونا برای گروه های خاص و افراد 80 سال به بالا در استان، همچنان بهترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19، رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند رعایت فاصله فیزیکی، استفاده مداوم از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و خروج غیرضروری از منزل است.


نشست مجازی و تخصصی مدیریت درمان بیماری کووید19 با حضور معاون درمان و مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، روسای بیمارستان های قطب درمانی و متخصصان بیماری های عفونی و داخلی برگزار شد و آخرین دستوالعمل های تشخیص و درمان این بیماری مطرح و پیرامون آن تبادل نظر شد./ا.خسروجردی

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 41174
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید