• 1401/02/07
  • - تعداد بازدید: 52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دیابت و فشارخون بالا، عامل ایجاد 70 درصد نارسایی های مزمن کلیوی در فارس است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد:

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام اینکه 70 درصد نارسایی های کلیوی بر اثر دیابت و فشار خون بالا رخ داده است، نسبت به روند افزایشی ابتلا به نارسایی های مزمن کلیوی در فارس هشدار داد.


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» با اشاره به وجود بیش از دو هزار بیمار دیالیزی در استان فارس گفت: افزایش تعداد بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، زمینه ساز افزایش رشد بیماران دیالیزی در استان شده است.

او با بیان اینکه 60 درصد بیماران دیالیزی در فارس را مردان تشکیل می دهند، راه‌اندازی کلینیک دیابت و فشارخون در بیمارستان ‌های دانشگاهی را گامی موثر برای کاهش بیماری‌های مزمن کلیه و دیالیز عنوان کرد.

دکتر شریفی ادامه داد: در کلینیک ‌ها، مشاوره‌های لازم در حوزه های داخلی، غدد، قلب، چشم و تغذیه بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا به مبتلایان ارایه می شود.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز کنترل فشارخون، کنترل قندخون، انجام آزمایش های دوره ای، اصلاح الگوی تغذیه و قطع مواد غذایی زیان آور، ورزش، کنترل استرس و اصلاح سبک زندگی در جلوگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی اهمیت بسیاری دارد./ ا.خسروجردی

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 58924
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید