• 1398/05/16
  • - تعداد بازدید: 11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان:

نصب میکروسکوپ فوق پیشرفته جراحی در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان:

رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد، از خرید و نصب میکروسکوپ فوق پیشرفته برای اعمال جراحی مغز و اعصاب، پیوند عصب، چشم و گوش و حلق و بینی در این بیمارستان، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد، دکتر «فریبرز غفارپسند» گفت: این میکروسکوپ جراحی با مجهز بودن به سیستم زوم دیجیتال و آنالوگ، فوکوس خودکار، تصویربرداری با کیفیت HD، بزرگنمایی 20 برابری و امکان دید رنگی Florescent و آنژیوگرافی هنگام عمل برای انجام اعمال جراحی تومورهای مغزی، اعمال جراحی کف جمجمه، اعمال جراحی آنوریسم های مغزی و ناهنجاری های عروق مغز و تومورها و ناهنجاری های نخاع به کار می رود.

او افزود: از این میکروسکوپ در اعمال جراحی پیوند عصب، جراحی های پیشرفته چشمی و گوش و حلق و بینی نیز استفاده می شود؛ این میکروسکوپ مجهز به دو مانیتور بزرگ 29 و 55 اینچی است که امکان مشاهده عمل جراحی از سوی آموزش گیرندگان در اتاق عمل را فراهم می کند، با بهره گیری از حافظه داخلی، امکان ضبط فیلم های جراحی با اتصال به شبکه اینترنت و امکان جراحی از راه دور(تله سرجری) نیز فراهم می شود.
رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد اضافه کرد: با بهره گیری از این میکروسکوپ فوق پیشرفته جراحی، می توانیم اعمال جراحی پیشرفته مغز و اعصاب را با دقت و کیفیت بالاتری در این مرکز انجام دهیم و از اعزام بیماران منطقه، به مرکز استان جلوگیری شود.

دکتر غفارپسند گفت: این میکروسکوپ با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پرشکی شیراز خریداری شده است./102

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 8656
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید