• 1399/11/20
  • - تعداد بازدید: 119
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هشدار سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ عوارض جبران ناپذیر خدمات غیرمجاز پوست و زیبایی در مراکز غیردرمانی و غیربهداشتی

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در خصوص عوارض جبران ناپذیر خدمات غیرمجاز پوست و زیبایی مراکز غیردرمانی و غیربهداشتی هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «اورنگ ایلامی» با اشاره به افزایش تبلیغات خدمات درمانی پوست و زیبایی در فضای مجازی از سوی افراد بدون صلاحیت و مجوز قانونی گفت: به دلیل ورود افراد غیرمتخصص و بی تجربه، شاهد آسیب ها، عوارض و عواقب جبران ناپذیر ناشی از این نوع خدمات درمانی هستیم.


او با تاکید بر اینکه انجام تمامی خدمات پزشکی در مراکز غیردرمانی، غیرقانونی بوده و مراجعه به این مراکز همراه با خطرات و عوارض جبران ناپذیری است، اشاره کرد: به عنوان نمونه، انجام خدمات طب، پوست، مو و زیبایی در مراکز بدون مجوز غیرقانونی و پرمخاطره است.

مدیر نظارت، اعتباربخشی و صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه نیز هشدار داد: تبلیغات زیبایی در فضای مجازی، جراید و تابلوهای تبلیغاتی، می ‌تواند هر انسانی را نسبت به انجام امور زیبایی ترغیب کرده که در این بین با توجه به برخی تبلیغات کاذب، مردم به سمت مراکز غیرمجاز ترغیب می ‌شوند و این اتفاق، چالشی برای حوزه پزشکی به شمار می‌ رود.

دکتر «قاسم ایزدی» افزود: افراد مختلف بدون داشتن تخصص و صلاحیت حرفه ‌ای مربوطه، با انتشار تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی، اقدام به ارایه خدمات زیبایی می‌کنند که با توجه به نبود آگاهی و دانش تخصصی، سلامتی افراد جامعه را در معرض خطر قرار می ‌دهند و عوارض جبران ناپذیری ایجاد می‌ کند.

او تاکید کرد: مکان هایی که خدمات پزشکی در آنها ارایه می شود، باید تابلوی معتبر و پروانه فعالیت داشته و مراجعه به هر مرکزی که بدون تابلو و پروانه فعالیت است، بازی با سلامتی و به خطر انداختن جان محسوب شده و مصداق بارز دخالت در امور درمانی و تهدید علیه سلامت عمومی جامعه است.

دکتر ایزدی اضافه کرد: همه باید از مراجعه به مراکزی نظیر آرایشگاه و مراکز غیر مجاز زیرزمینی برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی نظیر لیزر و بوتاکس نیز خودداری کنیم.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا برای انجام اقدامات زیبایی پوست، مو و لیزر به متخصصان پوست و یا مراکزی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان دانشگاه، داراری مجوز و صلاحیت هستند، مراجعه کرده و سلامتی خود را به خطر نیندازند./ ا.خسروجردی

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 36893
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید