• 1401/02/17
  • - تعداد بازدید: 50
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
تسری سلامت در سیاره ما با آگاهی عمومی و همراهی مردم، مسوولان و سازمان های مردم نهاد

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت آغاز هفته ملی سلامت 1401؛

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی در آستانه فرا رسیدن هفته ملی سلامت با شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما»، این مناسبت را گرامی داشت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این پیام با گرامیداشت این مناسبت ملی، سلامت را مفهومی چند بعدی خواند که حفظ و ارتقای آن متاثر از آگاهی عمومی و همراهی مردم، مسوولان و سازمان های مردم نهاد است.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت آغاز هفته ملی سلامت سال 1401 آمده است:

ایام زیبای اردیبهشت و بهار طبیعت، در مجموعه سلامت کشور همواره مقارن است با مناسبتی که هر ساله با یکی از اولویت های سلامت جامعه پیوند دارد و امسال این مناسبت ملی در کشور ما، همسو با محوریت روز جهانی بهداشت و با شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما» گرامی داشته می شود.

وقوع یک پاندمی جهانی که طی بیش از دو سال گذشته، تمامی ارکان جوامع و به ویژه نظام های سلامت در دنیا را به خود معطوف ساخته است، بیش از همیشه این اهمیت را به یکایک ما یادآور شد که تمامی ساکنان کره زمین به مثابه یک زنجیره به هم پیوسته، در حیات و سلامت یکدیگر سهیم بوده و در این میان رفتار آگاهانه و مسوولانه، راهکار اساسی برای برون رفت از بسیاری چالش های حوزه سلامت و تسری نعمت سلامت در سراسر جهان است.

انتخاب شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما» برای هفته ملی سلامت امسال نیز نمودی از اهمیت این نقش آگاهانه مسوولان و دست اندرکاران نظام سلامت و دیگر سازمان های مرتبط، مردم و سمن ها(سازمان های مردم نهاد) در تحقق این شعار است که سلامت جامعه را منوط به تلاش برای سلامت کلی سیاره زمین ساخته است و این هدف غایی میسر نمی شود جز با همراهی و مشارکت یکایک ما در مهربانی با طبیعت و گام برداشتن به سوی سبک زندگی سالم.

در همین راستا نیز اقدامات مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالی که پیش رو داریم، بر تحقق این شعار محوری در ابعاد گوناگون متمرکز گردیده و تلاش می شود تا این هدف غایی، در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد که امید است با همت همیشگی خانواده بزرگ سلامت کشور و همراهی افراد تاثیرگذار در این زمینه، شاهد ثمربخشی آن در عرصه سلامت کشور باشیم.

ضمن تبریک این مناسبت به تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت کشور و استان فارس، همچنین سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت و تلاشگران و حامیان سلامت کشور عزیزمان ایران، امید است به مدد کوشش و همراهی شما عزیزان، شاهد سلامت سیاره زمین و سلامت ساکنان آن باشیم.

همچنین به این مناسبت شایسته است گرامی بداریم یاد و خاطره شهیدان عرصه سلامت را که یثارگرانه در مسیر متعالی خدمت در این رسالت خطیر، نام و یاد نیکشان را سرلوحه عمل یکایک ما ساختند.

از ایزد متعال، موفقیت یکایک دست اندرکاران و حامیان نظام سلامت را خواستارم و امید است دستاورد این ایام، آگاهی اعضای جامعه نسبت به نقش تاثیرگذار آنان در تامین سلامت عمومی جامعه و افزایش توجه و جلب همکاری مسوولان، سمن ها و دیگر آحاد تاثیرگذار در دستیابی به هدف غایی سلامت عمومی باشد.

دکتر سید وحید حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 59535
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید