• 1399/01/31
  • - تعداد بازدید: 268
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

پیام تبریک معاونان دانشگاه به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان:

معاونان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارسال پیام هایی جداگانه، روز علوم آزمایشگاهی را به فعالان بخش های مختلف این حوزه تبریک گفتند.

.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت و درمان و مسوولان دانشگاه، با ارسال پیام هایی جداگانه، سی ام فروردین، روز علوم آزمایشگاهی را تبریک گفتند.


پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی
در متن پیام دکتر «عبدالرسول همتی»، معاون بهداشت دانشگاه به این مناسبت آمده است:
فرا رسیدن 30 فروردین، سالروز تولد «حکیم جرجانی» و روز علوم آزمایشگاهی فرصت مناسبی است تا از زحمات جامعه فرهیخته و تلاشگر علوم آزمایشگاهی که با تشخیص های درست و به موقع، کمکی بسیار مهم در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ها دارند، تقدیر و تشکر به عمل آید.

روز آزمایشگاه، روز پاسداشت انسان ‌های متعالی است، روز سپاس از جان ‌ها و اندیشه‌ های والایی است که در پویایی نظام سلامت خالصانه از خود گذشته ‌اند و بدون هیچ چشم ‌داشتی در خدمت دردمندان بوده ‌اند.

با شیوع بیماری کووید 19 اهمیت کار سپیدپوشان گمنام آزمایشگاهی کشور که در این شرایط سخت همگام با دیگر پرسنل، در صف مقدم تشخیص و کنترل این بیماری گام بر داشته اند، بیش از پیش نمایان شده است.

آزمایشگاه سلولار و مولکولار معاونت بهداشت نیز از روزهای اول اپیدمی کووید-19 به عنوان مرکز مرجع آزمایشگاهی استان در این بیماری پس از دریافت تاییدیه های لازم از مراجع ذیصلاح، ارائه خدمات تشخیصی این بیماری را به عهده گرفت.

انجام نزدیک به 12000 تست در این آزمایشگاه برگ زرینی است از توانمندی های پرسنل ایثارگر آزمایشگاه سلولار و مولکولار معاونت بهداشت.

در حال حاضر نیز روزانه تعدادی در حدود 700 نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا از سرتاسر استان، توسط آزمایشگاه پذیرش و مراحل تشخیصی آنها انجام می گردد.

اینجانب این روز بزرگ را به همه فعالان بخش های مختلف این حوزه که ایثارگرانه در راه سلامت جامعه قدم برمی دارند تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان توفیق روزافزون این قشر خدوم را در جهت ارتقای جایگاه حرفه ای خود و خدمتگزاری به امت اسلامی آرزو می نمایم.

دکتر عبدالرسول همتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان


پیام معاون درمان دانشگاه به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی
در متن پیام دکتر «علی اکبری» آمده است:
فرا رسیدن زاد روز سید اسماعیل جرجانی، پزشک نامدار ایرانی را که از او به نام پدر علوم آزمایشگاهی یاد می شود، به همه دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و همکاران محترم دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری به ویژه رؤسای محترم، کارشناسان و کارکنان معزز آزمایشگاه ها تبریک عرض می نمایم.

علوم آزمایشگاهی زیربنای تحقیقات و پژوهش های علمی و از عوامل توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف پزشکی به شمار می آید و جامعه آزمایشگاهیان کشور همواره پشتیبان نظام علمی کشور بوده و نقش ممتاز و برجسته آنان در توسعه علمی کشور بر هیچکس پوشیده نیست.

بی شک همکاران محترم آزمایشگاه ‌ها به عنوان خط مقدم درمان، نقش مهمی در پیشگیری، تشخیص، کنترل و پایش بیماری ‌ها دارند و در این روزها که ردپای ویروس کووید 19 در همه جا یافت می شود، می توان گفت آزمایشگاه مکانی است که نقطه اطمینان تصمیم گیری فرایند درمانی بیماران و مراجعین محترم می باشد.

اینجانب روز علوم آزمایشگاهی را به تلاشگران عرصه نظام سلامت و به ویژه جامعه فرهیخته و خدمتگزار آزمایشگاهی که نقش مهمی را در پیشگیری، تشخیص و پایش انواع بیماری ها ایفا می کنند تبریک گفته و از تلاش و ایثار این عزیزان در پیشبرد اهداف عالی دانشگاه و نظام سلامت تشکر و قددانی می نمایم .

دکتر علی اکبری
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 22883
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید