• 1401/01/30
  • - تعداد بازدید: 71
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بحران کرونا، ترسیمی روشن از اهمیت خدمات جامعه علوم آزمایشگاهی در زنجیره سلامت

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز ملی علوم آزمایشگاهی؛

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی فرا رسیدن روز ملی علوم آزمایشگاهی و زادروز میلاد حکیم اسماعیل جرجانی را گرامی داشت و از تلاش های دست اندرکاران این عرصه تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این پیام با اشاره به اهمیت خدمات آزمایشگاهی در نظام سلامت و توسعه خدمات این حوزه، بحران کرونا را گویاترین نمود اهمیت تلاش های دست اندرکاران این حوزه در پیشبرد بهتر اهداف سلامت عنوان کرد.

در متن این پیام آمده است:

کشور عزیزمان ایران در تاریخ تمدن و تعالی چندین هزار ساله خود به حضور اندیشمندان و بزرگانی زبانزد است که با گشودن دروازه های دانش و اندیشه، جایگاه مترقی ایران را به دنیا اثبات کردند و به ویژه در حوزه سلامت، تاریخ کشور ما آراسته به مشاهیر نامداریست که با گذشت سال ها، همچنان وامدار حضور تاثیرگذارشان هستیم. حکیم اسماعیل جرجانی، دانشمند فرهیخته ایرانی در زمره این بزرگانیست که یاد و نامش اکنون، برگی زرین است در تاریخ سلامت کشور و به ویژه فرزندان شریف جامعه علوم آزمایشگاهی کشور که ایشان را سرلوحه تلاش و اندیشه ورزی خویش ساخته اند.

با گرامیداشت زادروز این حکیم فرزانه که به شایستگی به نام روز ملی علوم آزمایشگاهی نامگذاری گردیده، بر خود لازم می دانم همت و تلاش همکاران صدیق و تلاشگر حوزه علوم آزمایشگاهی استان را در توسعه امر سلامت و در گام مهم خدمات تشخیصی، ارج نهم.

اپیدمی کرونا در طی بیش از دو سالی که جامعه جهانی را به بحرانی همه گیر مبتلا ساخت، بیش از همیشه اهمیت حضور شما بزرگواران جامعه علوم آزمایشگاهی در زنجیره سلامت را به تصویر کشید و به ویژه در مجموعه سلامت فارس، تلاش و پویایی شما عزیزان در عرصه های ملی نام آور گردید.

راه اندازی نخستین آزمایشگاه تشخیصی کرونا پس از انستیتو پاستور تهران، آمارهای چشمگیر نمونه گیری روزانه در طی دوران کرونا، افزایش ظرفیت روزانه نمونه گیری های کرونا و همدلی صمیمانه شما عزیزان در عبور از 6 موج دشوار کرونا، نمونه ای برجسته از خدمات جامعه علوم آزمایشگاهی استان به توسعه سلامت مردم عزیزمان است که مایه افتخار مجموعه سلامت فارس بوده و شایسته تقدیر و سپاس صمیمانه است.

با تبریک این روز به تمامی اساتید، کارکنان و دانشجویان محترم حوزه علوم آزمایشگاهی در جای جای استان پهناور فارس که همواره پشتوانه ای مطمئن و غنی برای جامعه پزشکی در نجات جان بیماران و تشخیص به موقع بیماری ها بوده اید، امید است به پاس تلاش و همت والای شما، به زودی شاهد ثمربخشی تلاش های ایثارگرانه تان در مبارزه با بحران کرونا باشیم.

دکتر سید وحید حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 58532
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید