• 1399/08/14
  • - تعداد بازدید: 158
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام معاون درمان دانشگاه به مناسبت هفته جهانی شناخت بیماری «پروانه ای»/ تلاش برای پیشگیری از ایجاد عوارض بیماری در بحران کرونا

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با ارسال پیامی به مناسبت هفته جهانی شناخت بیماری پروانه ای (EB)، تلاش برای پیشگیری از ایجاد عوارض بیماری در بحران کرونا را یک اولویت خواند.


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «علی اکبری» آمده است:

بیماری پروانه ‌ای یا «اپیدرمولیز بولوزا» خانواده ‌ای از اختلالات ژنتیکی نادر است که بر بزرگترین اندام بدن یعنی «پوست» تأثیر‌ می ‌گذارد.

25 تا 31 اکتبر میلادی برابر با سوم تا نهم آبان هر سال به نام هفته جهانی شناخت بیماری EB نامگذاری شده و بیماری «ای بی» یا به اصطلاح «پروانه ای»، هنوز یکی از بیماری های کمتر شناخته شده در سطح جهان است.

دلیل این موضوع را می توان جمعیت بسیار کم این بیماران دانست که از این نظر در میان بیماری های بسیار نادر طبقه بندی می شود.

هدف اصلی هفته جهانی شناخت بیماری EB، در حقیقت تلاش برای معرفی این بیماری و جلب توجه بیشتر مسوولان و مردم برای فراهم کردن امکانات درمانی مناسب برای بیماران مبتلا است و بر همین اساس، اقدامات موثری در مسیر دستیابی به این اهداف از سوی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز انجام شده است.

با توجه به شرایط حساس کنونی و به دلیل وقوع همه گیری بیماری کووید19، ارائه خدمات درمانی، به علت اهمیت انجام به هنگام آنها در کنترل و پیشگیری از ایجاد عوارض بیماری دارای اهمیتی دو چندان است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نخستین دوره اختصاص واکسن آنفولانزا به گروه های حساس و آسیب پذیر، این بیماران را واکسینه کرده و از ابتدای پاندمی کرونا با کمک خیرین و نهادهای حمایتی کشوری و استانی، در چند مرحله بسته های بهداشتی و داروهای موردنیاز میان این بیماران را نیز توزیع کرده است.

دکتر علی اکبری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
  • گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
  • کد خبری : 32032
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید