شرح وظایف:
1) ابلاغ دستورالعملها و تعرفه های ابلاغی وزارت محترم بهداشت به مراکز درمانی و نظارت بر اجرای صحیح آن.
2) تدوین برنامه عملیاتی سالیانه ستاد نظارت بر تعرفه استان
3) پاسخدهی به استعلام و شکایات ارسالی از معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی داخل استان /شیراز-جهرم-فسا-گراش-لار
4) پاسخدهی به استعلام مطب های خصوصی ، مراکز درمانی و درمانگاهها در خصوص هزینه ویزیت و تعرفه خدمات قابل انجام در آن مراکز.
5) پاسخدهی به استعلام و شکایات تعرفه ای شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها.
6) برگزاری جلسه پنج نفره جهت تعیین سقف تعرفه یکبار در سال،با حضور نماینده محترم استاندار ،رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی،روءسای محترم بیمه، رئیس محترم سازمان نظام پزشکی
7) برگزاری جلسه ستاد تعرفه بر حسب نیاز جهت طرح و تصمیم گیری راجع به موارد تعرفه ای ،با حضورمعاون محترم درمان، دبیر محترم ستاد نظارت بر تعرفه ،رئیس محترم سازمان نظام پزشکی،روءسای محترم بیمه ها،معاونت محترم دارو غذا،دبیر محترم کمیسیون ماده 11 و رئیس محترم اداره اقتصاد درمان و روئسای محترم دانشگاههای داخل استان.
8) برگزاری کمیته های علمی، با حضور دبیر محترم ستاد نظارت بر تعرفه استان،نماینده گروه سرویس پزشکی مورد نظر،یکی از اساتید سرویس مربوطه و پزشگ پرونده مورد نظر، جهت رسیدگی به پرونده های شکایتی بیمارانی که کارشناسی شده اند و پزشک یا بیمارستان مربوطه بر روی آن اعتراض گذاشته اند.
9) برگزاری جلساتی جهت بررسی و تعیین تکلیف خدماتی که انجام می شود ولی در کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت سلامت برای آنها کد ملی تعریف نشده است.
10) بازدید از مراکز درمانی به صلاحدید دبیر مترم ستاد نظارت بر تعرفه سلامت استان و ارائه گزارش حاصل از آن.
11) رسیدگی به شکایات تعرفه ای طی فرایند زیر:
a) جمع آوری شکایات تعرفه ای از کانالهای حضوری و سایت 2020 ،ارسال شده از طریق (1819)MCMC، ارسال شده از اداره محترم بازرسی، ارسال شده از اداره محترم نظارت،ارسال شده از سامانه 190 وزارت بهداشت.
b) مصاحبه و مشاوره با شاکی و ارائه توضیحات و راهنماییهای لازم و در نهایت در صورت ارتباط موضوع شکایت با ستاد نظارت بر تعرفه ثبت شکایت و پیگیری .
c) بررسی اولیه شکایات و انجام مکاتبات لازم با مراکز مورد نظر و درخواست مستندات ،انجام کارشناسی پرونده مورد نظر و اعلام نتیجه به مراکز درمانی جهت اصلاح فرایند معیوب و برگردان اضافه دریافتی به بیمار و ارسال رضایت مکتوب بیمار طی مدت زمان معلوم.
d) برگزاری کمیته های علمی با حضور اساتید در صورت اعتراض به کارشناسی پرونده بیمار مورد نظر.
e) ارجاع پرونده هایی که در آنها تخلف آشکار دیده می شود به کمیسیون ماده 11.
f) اعلام نتیجه پرونده های رسیدگی شده به بیماران شاکی.